Har du Bokadirekt idag?

Här har vi sammanställt vanliga frågor och svar för dig som har Bokadirekt idag och om du behöver ställa en fråga till oss når du oss via Kontakt.

Hur ser er prismodell ut?
Vi erbjuder månadsabonnemang som betalas en gång per månad och årsabonnemang som betalas en gång per år. SMS är en tillvalstjänst och vi tar betalt 1kr + moms per SMS Läs mer om våra priser på sidan priser.
Tar ni ut någon transaktionsavgift för bokningar?
Vi tar inte ut någon transaktionsavgift per bokning. Vi har ett fast pris på våra abonnemang och SMS. Däremot tas en transaktionsavift ut om du vill koppla på en extern betalleverantör som t.ex Payson Checkout via Svea Bank. Då har du ett avtal med betalleverantören som styr hur mycket du betalar i transaktionsavgift till dem. Payson Checkout tar ca 3% i transaktionsavgift men är beroende på hur mycket du säljer via dem.
Har ni någon startavgift eller dolda avgifter?
Nej, det kostar inget att komma igång
Inget av era abonnemang passar min verksamhet?
Ingen fara, kontakta vår support och berätta vad du har för önskemål så kan vi erbjuda en offert och skapa ett anpassat abonnemang för dig.
Har ni telefonsupport?
Vi kan erbjuda telefonsupport i dagsläget men inte på fasta tider. Prova ring vårt nummer som står på kontaktsidan på helfriga vardagar och svarar vi inte kan du skicka ett SMS eller ett mejl till support @ boka365.se
Vad är en tjänst?
I Boka365 har vi bokningsbara tjänster. En tjänst är likadan som en behandling i Bokadirekt. Så när vi nämner tjänst eller tjänster så kan du tänka dig det som en behandling som du vill att dina kunder ska kunna boka.
Kan jag har flera inloggningar till kontot?
Nej, men vi har ett planerat projekt att bygga in stöd för flera användare.
Har ni ett journalsystem eller samarbete med ett journalsystem?
Nej, men vi tar gärna emot önskemål om att bygga funktioner som saknas eller att eventuellt samarbeta med ett befintligt journalsystem. Kontakta vår support och berätta vilka önskemål du har.
Går det att ställa in öppettider på kalender?
Ja, både för veckodagar och för datumperioder
Går det att ställa in olika öppettider på mina tjänster?
Inom kort! Arbete pågår för att få stöd för detta inom ett par dagar
Går det att spärra vissa tider för mina tjänster?
Ja det går att blockera tider som behöver undantas från bokning. Det gör man genom att schemalägga tjänsten i kalendern som blockerad tid. Vi håller på att förbättra detta i samband med arbetet med öppettider per tjänst.
Går det att ställa in paus mellan mina behandlingar?
Ja, du kan t.ex ställa in att du vill ha 15 minuters paus efter varje bokad tid. Du kan ha olika mycket paus på olika behandlingar.
Har ni någon kassalösning?
Nej, vi håller på att kika på ett samarbete med Stripe för att kunna ta betalt med korterminal i butik. Kontakta oss gärna om ni använder en kassalösning idag och vill koppla ihop den med vårt bokningssystem så tar vår utvecklare kontakt med det företaget för att se om det går att integrera bokningssystemet med dem.
Kan ni ordna så att vi får mer sol och värme i Sverige och färre gråa dagar?
Nej :-) men om du har ett gott humör och en god inställning kommer du långt.
Varma hälsningar
Boka365 Teamet